Reklamy są śmieszne, dziwne, pokręcone, nudne. Różne po prostu. Ale czasami się takie, których nie da się określić. Takie jak ta:

Ja po obejrzeniu tej zrobiłam wielkie: WTF. Nawet nie wiem, czy ona jest seksistowska, głupia, czy to jakaś forma nowej sztuki.
Z reguły reklamy, szczególnie, jeśli pokazują kobiety posługują się utartymi w społeczeństwie schematami. Wydekoltowane laski – seksizm, Matka Polka – uprzedmiotowienie itp itd etc. W tej też, pod tą dziwaczną otoczką ten archetyp jest – mleko idealne, nawiązanie do mleka matki (choć to już trochę fetyszem mi pachnie). Oczywiście jest tu i uprzedmiotowienie czyli pokazania kobiety jako maszyny.

No i to „mooo” na końcu – akurat tu się zaśmiałam, nie wiem czy z zaskoczenia czy zażenowania.

Jednak co innego jest tu ciekawe – mleko reklamuje się najczęściej krówkami pośród łąk, dzieciakami pijącymi je z za dużych kubków. Mleko ma się kojarzyć ze zdrowiem, naturą, prankiem przy rodzinnym śniadaniu. Ale z karmiącą matką „prawie boską”? W jaki sposób podkreśla to zalety produktu – mleka w puszce? Mówi się, ze warto zmieniać sposoby postrzegania produktów. Tutaj mleko ma być chyba sztuką, ma być cool, ma być wyrafinowane . Natomiast ja tego absolutnie nie czuję.

Edit: Reklamę podesłała Marta 🙂

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s