Podobno już niedługo za pomocą FB z reklamą trafimy do muzułmańskich mężczyzn z miast południowej Anglii, którzy w sieci szukali stron porno i kserokopiarek. w dniach takich a takich.  Głośno jest ostatnio o tym,że FB wprowadził Audience Insights. Ja natomiast 10 lipca miałam przyjemność uczestniczyć w szkoleniu nt. reklamy na Facebooku, organizowanym przez Social Media Now.

Facebbok Ads a Google AdWords 

Można je nazwać dwiema największymi sieciami reklamy internetowe. Ogromne zasięgi, możliwości  bardzo dokładnego targetowania,, wielkie możliwości. Jest jednak podstawowa różnica. Reklama na Fejsie jest dla tych, którzy jeszcze nas nie szukali, ale my wiemy, że powinni.

Prawda jest taka, że mało kto wpisuje cokolwiek w wyszukiwarce FB. Musimy więc trafić do niego w inny sposób. Najlepszy to pojawienie się w jego News Feedzie.

Czy reklama na Facebooku w ogóle ma sens?

Owszem ma. W dodatku niedowiarków można łatwo przekonać. Otóż poprzez FB łatwo zmierzymy konwersję. Możemy ją ustawić do dowolnej strony: rejestracji, zakupu, dodania produktu do koszyka. Wszystko bardzo łatwo sprawdzamy sami. No i działa tu CPC, co pozwala kontrolować budżet.

Setki słów już napisano o targetowaniu na FB. Że można zwrócić się do mężczyzn z Gdańska Wrzeszcza, którzy planują dziecko. Lub je mają. Lub są szefami kuchni i mają małą firmę.

Audience Insights

To usługa która pozwala na jeszcze bardziej precyzyjne określenie grupy docelowej.

fb1

„Publiczność” możemy dobrać sobie pod kątem najróżniejszych kryteriów, od zainteresowań, przez pracę po informacje o związku. Wcześniej oczywiście też można było to zrobić. Natomiast Audience Insights daje jeszcze więcej możliwości – np. odnośnie posiadania lub wynajmowania domu, wartości, generacji, segmentu rynku a nawet posiadanych urządzeń. Oczywiście, to informacje pochodzą z tablic użytkowników.

fb2 fb3

Co więcej – Audence Insights pozwala nam na stworzenie wykresu demograficznego naszej grupy docelowej. Dowiemy się także, jakie strony lubią nasi potencjalni klienci, z jakich miast pochodzą. Co więcej, uzyskamy informacje o ich aktywności.

Bardzo fajnie mechanizm opisał Pijaru Koksu: http://pijarukoksu.pl/audience-insights-przeswietl-uzytkownikow-facebooka.html

Strona Social Media Now: http://socialmedianow.pl/

 

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s