Freak ostatnio odkrył gry komputerowe. Nawet zalogował się na Steam (no dobra, nie swój, ale liczy się). A potem odkrył, ze gry komputerowe też mają reklamy!

Na pierwszy ogień bardzo fajny ambient promujący grę Watch Dogs.

Miny zaskoczonych „ofiar” – bezcenne. No i świetny pomysł z wrzuceniem potencjalnych klientów w sam środek gry. Skoro samochody mogą mieć jazdę próbną, to czemu nie gra? „Tak poczujesz się, gdy zagrasz w Watch Dogs”.

Wybierz po czyjej stronie jesteś

Wiecie co to flahs mob. No jasne, że wiecie. A freeze mob znacie? Genialny promował grę Star Wars: The Old Republic na Times Sqare. Postacie z gry oraz ludzie zastygający w pozach z mieczami świetlnymi  dają lepszy efekt niż kilka „zwykłych” flash mobów razem wziętych. Fajnie zbudowany jest też efekt zaskoczenia. Pojawiający się nagle Sithowie i Rycerze Jedi zwracają uwagę, a ludzie z tłumu znienacka wyciągający miecze świetlne potęgują efekt. No i to doskonale dobrane hasło: „Choose your side”.

Ozzy jako nieumarły mag, Mr. T jako elf…

Na ciekawy pomysł promocji swojej gry wpadli twórcy World od Warcraft.Otóż zaprosili oni garść znanych osób do stworzenia swoich postaci z gry. Tak więc mamy Chucka Norrisa jako łowcę, Mr. T z wielkimi uszami to elfi wojownik  , Książę Ciemności czyli Ozzy Osborne jest nieumarłym czarnoksiężnikiem,  Jean Claude Van Damme odgrywa maga – trolla. Taki wyjątkowy endorsment. Zastanawia mnie tylko dobór postaci – czy jest dopasowany pod target? To raczej osoby znane starszym, chociaż z drugiej strony są niewątpliwie znanymi postaciami popkultury, bohaterami licznych memów i internetowych żartów.

Wejdź do gry!

Zastanawia mnie też to, jak wszystkie te reklamy są przemyślane. Nie chodzi o dobór kanałów czy środków,  ale o to, że sama kreacja jest dobrze dobrana. Gra o hakerze, używającym technologii miasta  Chicago jako broni nawiązuje do swojej tematyki, tak samo jak „wybranie swojej strony” we freeze mobie Star Wars. Nie ma tu przypadkowych nawiązań, bezsensownych zagrywek. Reklamy gier każą nam wczuć się w bohaterów, słusznie zakładając, że jak już pomyślimy raz „ciekawe jakby to było mieć pod kontrolą całe miasto” lub „jakby to było być Rycerzem Jedi” to nie przestaniemy o tym myśleć. I chętniej sięgniemy do portfeli.

 

 

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s