Miałam w sobotę unikalną okazję uczestniczyć w krajowej konwencji PO. Muszę przyznać, że marketing polityczny Platforma wypracowała na najwyższym poziomie.

Kiedy wszedł premier, moja pierwsza myśl to było „Donald Tusk Super Star”. Potem zgasły światła, błysnęły specjalne reflektory, a głos lektora zza kadru ogłosił przemarsz ku nowej, świetlanej przyszłości. Przez chwilę poczułam, że to nie niewielka Hala 100-lecia Sopotu, ale miting wyborczy Obamy w pomniejszeniu.

DSC_8170

Z największą uwagą przyglądałam się  przemówieniom jedynek z list wyborczych do Europarlamentu. Największe wrażenie zrobił na mnie Michał Kamiński. Jego fanką jako spin doctora byłam od jakiegoś czasu. Bardzo sprawnie odniósł się do swojego przejścia do PO, przeplótł swoimi hasłami i zgrabnie zakończył żartem:

„Wchodzi Kamiński na zebranie PO i na widok Tuska mówi: <<Jarek, ale się zmieniłeś>>”

DSC_8232

Nie wspominam nawet o mowie ciała na najwyższym poziomie. Każdy, wypracowany gest, wyglądał jak naturalny i oczywisty.

Z zachwytem słuchałam również Róży Thun. Nie ze względu na to co  mówiła, ale JAK. Widać lata praktyki. Doskonale dobrane proporcje haseł wyborczych, anegdot, mowa ciała ekspresyjna ale doskonale dobrana.

DSC_8244

 

Na tym tle dwóch wieloletnich praktyków wyborczego oratorstwa ciekawie wypadł Saryusz-Wolski. Wyszedł, wymienił and czy będzie pracował, opisał poszczególne elementy, podsumował i zszedł ze sceny. Praktycznie żadnego wyborczego pijaru, mowy ciała, haseł. Konkret, konkret, konkret.

Natomiast zawiodłam się Piterą. Naprawdę, wieloletni polityk MUSI czytać przemówienie z kartki głosem lektora z filmów klasy B na nieboszczce Polonii 1 ? Dodatkowo podosić tą kartkę tak,że publicznoć ją widzi? Każdy specjalista od przemówień i mowy ciała złapałby się za głowę.

DSC_8213

Generalnie,  ta konwencja tylko utwierdziła mnie w przekonaniu, że PO zmierza drogą amerykańskiego marketingu politycznego. Zamienianie mityngów w show, ciągłe podkreślanie gry drużynowej, techniki mowy ciała, przemawiania, organizacji. Ciekawa jestem niezmiernie rozwoju tych technik na polskim gruncie. No i jestem ciekawa co na to PiS?

DSC_8164

 

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

