4 marca portal wirtualnemedia.pl podał , że Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wstrzymała akcję promocyjną dla Rosjan. Akcja miała zachęcać do odwiedzenia Trójmiasta w Dniu Kobiet. Cóż, polityka polityką, a biznes jest biznes. Pomorskie Obwodem Kaliningradzkim żyje. Na rosyjskie pieniądze liczy i lokalny fryzjer i międzynarodowa sieć supermarketów.

20131202_194757

Również w Internecie widać ożywienie polsko – rosyjskich stosunków handlowych. Na portalu v kontaktie istnieje strona promująca zakupy w Gdańsku, Olsztynie, Elblągu. Śledzi go ponad 3 000 osób. To profil domeny shopping-gdansk.ru.  Znajdziemy tam informacje o hotelach, sklepach, rabatach, programach lojalnościowych.

Sam Gdańsk uruchomił rosyjskojęzyczną wersję  bezpłatnego przewodnika turystycznego po Gdańsku w formie aplikacji . Można go pobrać na stronie Gdańsk4u. Można tam zobaczyć również wizytówki firm po rosyjsku.

Ciekawą inicjatywą jest „Russian Friendly”. To certyfikat, zapewniający przyjazną atmosferę klientom zza wschodniej  granicy. Mają się czuć mile widziani, wejść do sklepu z certyfikatem. W końcu „siła dobrych emocji jest wielka”, jak zachęca hasło na stronie. Wiadomo, warto wyróżniać kupującego.

Również w Gdańsku można zauważyć oferty agencji reklamowych promujące kampanie skierowane do rosyjskiego klienta. Nic dziwnego. W końcu w połowie listopada 2013 ilość przekroczeń granicy z Obwodem wynosiła 5 mln. W 2013 rachunki opiewały na 70 mln złotych. Wydatki ciągu dwóch świątecznych dni w 2014 -to ok. 1 mln złotych. W dodatku to tylko sprzęt AGD, RTV, odzież, obuwie i materiały budowlane. Kto policzy, ile zostało w Biedronkach, u fryzjerek czy w hotelowych kasach?

Swoją drogą, ciekawa jestem, czy ktoś już pokusił się o badania marketingowe preferencji klientów z Kaliningradu. Byłoby to potężne narzędzie.

Tak więc Krym Krymem, agresja rosyjskich władz agresją. Dyktator Putin może i wyciąga łapska gdzieś zza murów Kremla. Biznes z Obwodem będzie kwitł.  Każdy chce przecież dostać swój kawałek tortu

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s