Jak tworzyć dobry PR, oto jest pytanie. Na szczęście można iść na Cannes Lions Creative PR Meeting, które jest „must be”nie tylko „pijarowców” ale każdego kto pracuje w szeroko pojętej branży.

Wśród prezentowanych kampanii były oczywiście lepsze i gorsze. Pamiętajmy jednak, że Cannes to barometr najnowszych trendów  w marketingu. Oto 3 najważniejsze (w swojej wypowiedzi zwróciła na nie uwagę Natalia Hatalska):

1. Emocje

Podczas oglądania filmów podsumowujących kampanie żałowałam, że nie miałam chusteczek, naprawdę. Tyle emocji nie ma nawet w  „M jak Miłość”. Szczególnie łzawe jest video  CocaColi, której komunikację osobiście uwielbiam za spójność i granie na emocjach właśnie. Otóż Coca Cola postawiła w centrach handlowych w Indiach i w Pakistanie specjalne ekrany:

2. Twitter

Praktycznie każdy film starał się podsumować kampanię i pokazać jej pozytywne skutki. Były więc wspomniane notki prasowe (wiadomo, nobilitacja) czy wzrosty sprzedaży. Co ciekawe, nie wspominano o FB. Zamiast tego w większości podsumować pojawiała się liczba tweetów oraz hashtagów. Co więcej, jedna z kampanii wykorzystała Twitter w niebanalny sposób, tworząc tweetphony.

3. Muzyka

Spora część case studies wykorzystywała dźwięk. Jako podkreślenie emocji. Jako dodatek. Także jako samą komunikację. Wszak muzyka to język uniwersalny. Tak właśnie, za pomocą orzechów, „przemówiły” drzewa w kampanii  BUND for Environment and Nature Conservation Germany.

Poniżej jeszcze jedna kampania, która mnie osobiście zachwyciła czyli Dumb Ways To Die, zrealizowane dla metra w Melbourne:

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s