Wczoraj  firma Sokołów umieściła na swoim fanpage oświadczenie dotyczące pozwu wobec kulinarnego vlogera, Piotra Ogińskiego.

I wtedy się zaczęło.

W ciągu ok. 24  godzin pod postem pojawiło się…1100 komentarzy ( ciągu dwóch dni – ponad 1600). Praktycznie wszystkie negatywne.

sok

Oczywiście na FB natychmiast powstał profil nawołujący do bojkotu produktów Sokołowa

sok1

Afera tak naprawdę zaczęła się juz w marcu. Pisał o niej między innymi Mediafun. Poszło o test tatara firmy Sokołów, który na swoim jutubowym kanale opublikował vloger Piotr Ogiński (Kocham Gotować). Paczkowany tatar nie wypadł najlepiej w porównaniu ze świeżo zmielonym mięsem. Cóż, taki urok internetowych testów. Co więcej, firma dostała odpowiednio wcześniej info o negatywnym wyniku. Olała to.

I na tym mogłoby się skończyć. Video się pojawiło, jakiś tam mały hejt poszedł, sprawa ucichła.

Ale nie. Firma chyba obudziła się z letragu i zorientowała, ze ktoś śmie źle mówić o ich produktach. Chyba im nudno było na fanpage, a może uznali, że jest za mało hejtu w Internecie, nie wiem. W każdym razie Sokołów pozwał autora Kocham Gotować na kwotę 150 tys. złotych.  Co więcej, bloger sprawę przegrał – sąd nakazał mu usunąć filmy z sieci.

Oh, silly, silly Sokołów…Jak coś raz w sieci się pojawi, już nigdy z niej nie znika. Filmy może i znikły z kanału Kocham Gotować (nakaz dotyczył również testu parówek), ale i tak każdy może je obejrzeć.  Chociażby tu:

Spróbowałam również wygooglać frazę „Sokołów”. Zanim konsument trafi na na stronę firmową, dowie się wszystkiego o „bitwie o tatar”.

jjj

Ktoś, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tatarze Sokołowa, musi przebić się przez 7 wyników mówiących o „aferze”.

jk

Generalnie sytuacja jest kuriozalna. Duża firma, chcąc uciszyć negatywne opinie na swój temat, funduje sobie wizerunkowy kryzys. Jednocześnie zaś pozywając na niebagatelną kwotę vlogera, pokazuje, że blogosfera (przez którą rozumiem i blogi i vlogi i inne) w Polsce naprawdę rośnie w siłę i zaczyna być traktowana poważnie. Jakie konsekwencje będzie miało „tatargate” dla Sokołowa? Cóż, przekonamy się.

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s