English version

Wszystkie kobiety są piękne… blablabla. Znamy to. TVN i inne Polsaty mówi nam to codziennie. Generalnie nie cierpię reklam kosmetyków, bo występują w nich klony. Od jakieś czasu urzeka mnie firma Dove. Nie swoimi kosmetykami, ale reklamami. Ostatnio wypuścili take oto wideo:

Ok, łzawe to trochę, zgadzam się. Ale nie za wzruszenia podoba mi się Dove, a za bardzo dobrą kampanię.

Po pierwsze – oryginalność.

W reklamach produktów branży kosmetycznej aż roi się od modelek i innych pięknych kobiet. Wreszcie wszystkie te Evy Longorie zlewają się w jedną, perfekcyjną, nie nawiązującą do żadnego produktu twarz. Dove postawiło zaś słusznie na odróżnienie. Zamiast doskonałości pokazało więc niedoskonałość. Postawiło na piękno powszednie i codzienne Takie widziane na ulicy. Dzięki temu się wyróżnia. A jak powiadał klasyk „Wyróżnij się albo zgiń”

Po drugie – konsekwencja

To, co wypracowało Dove, nie jest efektem jednej ładnej reklamy.  To konsekwentnie i spójnie budowania kampania.  Od identyfikacji wizualnej po przesłanie. Myślenie długofalowe się opłaca.

Po trzecie – historia

To jest sztuka: zrobić kampanię reklamową tak, żeby wyglądała na coś więcej. Dopisać dobrą i spójną historię do marki. Zobaczcie. W tych  filmikach nikt nie mówi „będziesz piękna, jeśli użyjesz naszych produktów”. Teraz Dove będzie postrzegane jako marka, która „walczy o naturalne piękno kobiet, która nie promuje sztuczności,  która jest blisko kobiety i jej życia”. Dove nie reklamuje, ono pomaga. Dove uświadamia, ulepsza świat. Oni wiedzą czego potrzebujemy, walczą o nasze piękno. Prawda?

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

One response »

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s