Dość często zdarza mi się jeździć pociągami. Widziałam już niejedno – podstawianie składu z kilkoma wagonami w dzień, kiedy kończy się przerwa świąteczna, wysiadanie przez okna, podróże w korytarzu i kibelku, wyłączone ogrzewanie w zimie, okna tak nieszczelne, ze śnieg padał na pasażerów, paskudne dworce, obsikanych meneli obok kas, kiedyś nawet przy wejściu płonął radośnie śmietnik…

A w poniedziałek przeczytałam, ze „trzy firmy zajmą się zmianą wizerunku PKP”  (press.pl). Wybrano 3 firmy, które mają zająć się strategią, kreacją ATL i BTL, działaniami wizerunkowymi, promocyjnymi, informacyjnymi. Aby wszystkim jeździło się lepiej.

Mało kto łapie się w zawiłościach własności PKP, więc wyjaśnię. Chodzi o Grupę PKS S. A., która posiada m.in. PKP Intercity (w którego skład wchodzą też pociągi TLK), PKP Polskie Linie Kolejowe (które zarządzają infrastrukturą), PKP Cargo, trójmiejskie SKM, PKP Energetykę i kilka innych.  Oddziałam Grupy jest PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe.

Strona całego przedsięwzięcia wygląda pięknie, ale to tylko strona. A prawda wygląda tak, że kiedy czekam na pociąg na okropnym(wiem, że sporo dworców wygląda coraz lepiej, ale jeszcze długa droga) dworcu,a  potem tłukę się kilka godzin w ścisku/zimnie to średnio mnie obchodzi, do kogo należy pociąg i dworzec. Nie mówię „Cholerna Grupa PKP S.A!” tylko „Cholerne PKP”. Zastanawiam się, jak będzie prezentował się przekaz wizerunkowy kolei w takich warunkach, jakie nie raz, nie dwa pasażerom funduje, a które w innym sektorze skutkowały by upadkiem firmy. To trochę tak jak z toruńskim MZK, które powiesiło radosne, kolorowe reklamy „Z okien autobusu zobaczysz tęczę” na brudnych tyłach starych Jelczów.

Cieszę się, że PKP chce coś zmieniać- ale niech najpierw idzie produkt, a potem kampania wizerunkowa. Podobno dobry marketing potrafi sprzedać nawet gówno w papierku. Tylko że PKP zapomniało papierka.

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s