English version

Українська версія

„Żartujecie? „, „Co agencja tworząca reklamę sobie myślała?”, „Wielki błąd Forda”, „…stworzone przez idiotę”, „Co oni palili?”, „Co za brutalna kampania” – to tylko niektóre z reakcji na najnowsze plakaty, reklamujące Forda Figo produkowanego w Indiach. Szczególne kontrowersje wzbudził ten obrazek:

Tak tak – to Silvio Berlusconi.

Dwie pozostałe można zobaczyć TUTAJ.

Reklamy okazały się „wybrykiem” kreatywnych z agencji reklamowej wynajmowanej przez Forda. I co z tego? Ano nic. Firma i tak musiała przeprosić i stanąć twarzą w twarz z zarzutami o mizoginizm i promowanie przemocy seksualnej (szczególnie, że rzecz miała miejsce w Indiach, borykających się z problemem gwałtów). Nikogo nie obchodzi, że to żart wykorzystujący wątpliwą sławę Berlusconiego (jak chcą ich zwolennicy) – bo nikogo dziś nie obchodzi, co autor miał na myśli. Reklama ma takie znaczenie, jakie nadają jej odbiorcy, nie nadawcy.

Nie mam nic przeciwko niegrzecznym, niepoprawnym realizacjom. Ta po prostu nie jest zabawna.  Pamiętacie Leppera śmiejącego się z gwałtu na prostytutce? Poziom bardzo podobny.

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s