Na fejsie rzeczy różne spotkać można. Oczywiście również zatrzęsienie kampanii reklamowych. Rzuciła mi się w oczy ostatnio jedna z nich. Otóż realizowana jest akcja „Pamiętaj o mnie, by to się więcej nie powtórzyło”. Pierwsze co  widzimy to plakaty akcji:

 

 

Znajdziemy na fanpage’u również taki opis:

” Piękny człowiek prawda? Chciałbyś być taki jak on? Pewnie tak – z takim wyglądem kariera na okładkach kolorowych pism gwarantowana.

Opowiem Wam jego historię –
Nie lubił wcześnie wstawać. Tego dnia jednak musiał. Czekało na niego 40 osób. W pośpiechu wypił kawę, zjadł jajecznicę i wyszedł. Godzinę później zamordował 40 osób. Zajęło mu to niecałe 10 minut. W tym miesiącu to był jego najlepszy wynik (przez 6 lat on i jego koledzy zabili 6 000 000 osób).

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holocaustu. Nie zamknięto supermarketów i biur, więc życie wokół nas toczy się dalej. Nic nie zmusza nas do refleksji.

Pamiętamy o ofiarach, ale kim byli ich mordercy?

Wyobraź sobie taką sytuację – dziś to Ty po zjedzeniu śniadania masz „w ramach swoich obowiązków” zamordować 40 osób. Ile osób było w Twojej klasie? 20, 30? No więc Twoje zadanie na dziś to zabić 1,5 klasy w Twojej szkole. Czy ruszysz do “pracy” i spełnisz swoją powinność?

Dziś jest Międzynarodowy Dzień Pamięci o Ofiarach Holocaustu. Dzień w którym warto o tym pomyśleć.

Co Ty byś zrobił na miejscu tego pięknego, młodego mężczyzny?

Czy po zjedzeniu śniadania zamordowałbyś 40 osób?

Tak tylko pytam…”

 

WIĘC – nie podoba mi się.

To znaczy – sam pomysł pokazania wojennych zbrodniarzy jako zwykłych ludzi – którzy jedli śniadanie, robili to, co każdy z nas – dobry, a nawet bardzo dobry.  Tylko wykonanie kiepskie.

Ta kampania ma trafiać do ludzi młodych, takich, którzy nie zdają sobie sprawy z historii. Jest jednak problem. Jakbym była taką młodą osóbką z niewielką wiedzą na temat II wojny, wiecie co bym powiedziała na widok tego plakatu? „Łaaał jaaaaaki przystoooojnyyyy”. Kropka.

Problemem jest więc totalny przerost formy nad treścią. Znacznie lepszym pomysłem byłoby pokazanie zamiast modela od bielizny Calvina Kleina zwykłego człowieka. W końcu to byli właśnie zwykli ludzie. Nie piękni. Tacy jak my, z brzuszkiem, zmarszczkami, blizną po upadku z huśtawki, z fotografią żony w kieszeni. I o tym powinno się pamiętać.

 

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s