Łażę sobie po tym Toruniu i łażę i widzę, że co drugi citylight prezentuje taki oto plakat:

Jest to plakat, autorstwa Jana Bajtlika,  który wygrał w tegorocznej edycji Galerii Plakatu AMS.

Cóż, rzeczywiście, zaciekawia, jak to plakat powinien. Jest fajny, prosty. Tylko na przykład ja nie zrozumiałam go, dopóki nie dojrzałam od spodem dopisanego malutkim druczkiem charakteru akcji. Ale może to tylko moja niedomyślność.

Osobiście bardziej podoba mi się jedna z wyróżnionych prac

 

Jest znacznie bardziej wymowna i mocna. Od razu wiadomo, co autor miał na myśli, a koniec końców przecież o to chodzi.

Jednakże moi faworyci znajdują się w gronie niewyróżnionych:

http://www.ams.com.pl/odpowiedzialnosc_galeria_12_edycja_wszystkie.html

Zdecydowanie podoba mi się plakat z tytułem „Kiedy miłość śpi, budzą się demony” – moim zdaniem przekazuje w krótkim haśle to, co powinno być przekazane. Z kolei o dreszcze przyprawiła mnie praca z łóżeczkami i podpisem „zaraz wracam”. Piękny i jednocześnie niepokojący plastycznie jest natomiast plakat z dziewczynką rysującą czerwonym sprejem bijących się rodziców. Na pewno przykułby moją uwagę na ulicy. Tak samo jak ten z gniazdem i napisem „Wśród ludzi też zdarzają się kukułki”.

Tak naprawdę to te plakaty powinny wygrać. Nie ma w nich miejsca na niedopowiedzenia. Walą artystyczną piąchą prosto z mostu.

PS. A nagrodę za plakat z prawdziwym p*erdolnięciem powinien dostać ten z rysunkiem starszej pani i podpisem „Raz dwa trzy, tyle czasu mam dla Ciebie ile miałaś dla mnie Ty”

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

