Pamiętacie te dziwne białe butelki, stojące na półce pod lustrem? Tak, tak, o Old Spice mówię (piszę). Ostatnio produkt ten uderzył z kampanią dość oryginalną. Po pierwsze – filmiki z tradycyjnym Old Spice Menem. Dziwne, śmieszne, surrealistyczne:

Jednakże to nie wszystko. W telewizji (przynajmniej polskiej) puszczany jest tylko jedne wariant tych reklam. Reszta została zamierzona jako viral – skutecznie zresztą. Marketingowcy Old Spice poszli nawet jeszcze dalej – wykorzystali efekt buzzmarketingu i zaczęli kręcić filmiki…spersonalizowane, skierowane chociażby do Mrs. Kutcher, czyli Demi Moore. Wystarczyło, ze gwiazda wyraziła chęć na Twitterze (a Demi ma najwięcej followersów na tymże serwisie) i już:

„Swoje” filmiki otrzymali także Anonymous i wielu popularnych, wpływowych blogerów, a także członkowie  społeczności jutubowej i twitterowej – generalnie ludzie, którzy lubią i umieją robić szum w Internecie.

Niesamowita jest zdolność reagowania marketingowców Old Spice. Oto przykład – na   Twitterze ktoś napisał, że Old Spice Men o imieniu Fabio miał dużo włosów, natomiast Mustafa nie ma ich wcale, co jest niemęskie. . Odpowiedź Mustafy:

Moim skromnym zdaniem – piękne zagranie! Zabawny, niewymuszony ukłon w stronę tych, którzy tak naprawdę robią połowę roboty za marketingowców połączony z robieniem wokół siebie szumu oraz z niesamowitym, elastycznym reagowaniem na zmiany. Niestety, wielu marketingowców ,  zamiast wykorzystywać Sieć, zaplątuje się w nią, ponieważ nie rozumieją, że to nie telewizja – tutaj wszystko zmienia się z sekundy na sekundę. W efekcie poruszają się oni wśród internautów z gracją grizzly, podczas gdy ekipa z Old Spice – z gracją baletnicy. Zaowocowało to ogromnym zainteresowaniem społeczności internetowej. Nic dziwnego, że ich reklamy mają po 7 milinów wyświetleń na youtubie (rekordzistka ma 37 milionów). Ciekawa tylko jestem, na ile ta akcja okaże się dochodowa – młodzi zaczną używać Old Spice? Ja w każdym razie  kłaniam się do pasa i czekam na następną taką akcję!

Reklamy

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s