Miałam przyjemność przez jakiś czas rozdawać ulotki wyborcze. I poczyniłam w tymże czasie bardzo ciekawe spostrzeżenia socjologiczne: otóż Polacy rękami i nogami wzbraniają się przed głosowaniem (co poniektórzy chwalili się, że nie oddają głosu już od 30 lat).  „Nie głosuję”, „To i tak wszystko to samo”, „Pani, co mój głos tu zmieni” – to najlżejsze z wypowiedzi. Podobno im mniejsza frekwencja, tym lepiej, bo do urn idą tylko ci zdecydowani. Tylko czemu ci, którzy na wyborach nie raczyli byli się zjawić, potem najgłośniej narzekają?

Spadającą frekwencję wyborczą od lat starają się zmienić przeróżne, mniej lub bardziej udane kampanie społeczne.  Oto najnowsza:

Całkiem niezła, chociaż krótka i mało dynamiczna. Warto przyjrzeć się profrekwencyjnej kampanii amerykańskiej. Jak dla mnie – majstersztyk:

I część druga:

Ciekawa forma, plejada gwiazd z różnych dziedzin i przedziałów, ciekawa konwencja (zaczynanie spotu profrekwencyjnego od „Nie głosuj!”). Szczególnie podoba mi się luźna forma drugiego spotu, kręconego jakby zza kulis.  Jest tu także spore nagromadzenie dramatyzmu i emocji (szczególnie podobają mi się Halle Berry i Harrison Ford), ale i pewien dowcip (Justin Timberlake & Sarah Silverstone!). Ah, i jeszcze jedna rzecz zasługuje na uwagę: zabieg dotyczący rejestracji – zwrócenie uwagi na adres strony+ sugestia, żeby zarejestrować się już, w końcu oglądający pewnie jest online. Brawa gromkie i soczyste! Podoba mi się, że aktorzy mówią o konkretnych sprawach a nie tylko „Głosuj, bo [frazes,frazes,frazes]”.

Więc powiem krótko, jeśli Wam nie zależy, nie głosujcie. Ale jeśli chcecie być panami własnego losu, idźcie do urn! Bo, do jasnej, kto jak nie my???

About freakreklamowy

Po prostu fascynatka marketingu, reklamy, ciekawych kampanii i szokujących rozwiązań. Całkowicie i absolutnie subiektywna.

Skomentuj

